Karpie, Witaj w OCP
[02]2.0TDI PD Terkotanie prosze o jakąś pomoc!!!
Zwiń
X
-
[02]2.0TDI PD Terkotanie prosze o jakąś pomoc!!!
Witam!!!
Mam problem z moja Octavia2 2.0TDI PD rok:05. przebieg:167tys.km.
Jak odpala autko na zimnym silniku ,to co jakis czas słychac lekkie terkotanie.Jezeli wcisne sprzeglo terkotanie zanika.Terkotanie nie jest ciagle pojawia sie co jakis czas az silnik sie nagrzeje.Dodam ze jak sprzeglo na zimnym naciskam do polowy terkot slychac a na cieplym juz tego nie ma.Czasami troszke wsteczny chaczy.Może ktoś mial podobny problem?Co to moze być kolo dwumasowe,sprzeglo,łóżysko oporowe,coś ze skrzynia?
Pozdrawiam
-
-
Wygląda na problemy z łożyskiem oporowym lub poczatkiem konca dwumasy. Chociaż nie jest to do konca powiedziane. U mnie tak jest już ze 20kkm. Szczegolnie jest to odczuwalne podczas odpalania w chłodne/zimne dniElegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Poki sie nie nasila i nie robi uciązliwe pozostaje sie przyzwyczaic :wink: Jak dwumas zacznie mocniej szaleć trzeba rozejrzeć sie za nowym. Przebieg robi sie taki, że już niedługo na to pora, chociaż dokładnej reguły na to ile wytrzyma nie ma.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiWygląda na problemy z łożyskiem oporowym lub poczatkiem konca dwumasy. Chociaż nie jest to do konca powiedziane. U mnie tak jest już ze 20kkm. Szczegolnie jest to odczuwalne podczas odpalania w chłodne/zimne dni
Koło dwumasowe jak najbardziej, mamy w firmie caddy z 05PD i jest identycznie. Te koła to po prostu feler. W większości przypadków można je zastąpić zwykłym kołem plus tarcza ze sprężynkami i problem znika.
junak czy jeśli dotkniesz sprzęgła nogą (tak ok 1cm wciśnięcia) to czujesz pulsowanie? Jeśli tak to j.w. koło dwumasowe. Ale jeździj śmiało, trzeba się za niego brac w momencie gdy gasząc silnik będziesz słyszał wyraźnie że sie tłucze.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorianinZ łożyskiem oporowym na pewno nie bo wciskając sprzęgło zmuszasz go do pracy i jesli ono było by wadliwe to wlasnie wtedy by było go słychać.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez gregorianinZ łożyskiem oporowym na pewno nie bo wciskając sprzęgło zmuszasz go do pracy i jesli ono było by wadliwe to wlasnie wtedy by było go słychać.
pzdr.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorianinjunak czy jeśli dotkniesz sprzęgła nogą (tak ok 1cm wciśnięcia) to czujesz pulsowanie? Jeśli tak to j.w. koło dwumasowe.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiZamieszczone przez gregorianinjunak czy jeśli dotkniesz sprzęgła nogą (tak ok 1cm wciśnięcia) to czujesz pulsowanie? Jeśli tak to j.w. koło dwumasowe.
Może ktoś z Was słyszał o ukręcających się wałach korbowych silnikach DTI opla. O tyle to dziwne że nie ma znaczenia czy silnik był po chipie czy nie. Ukręcały się w słabych DTL-kach jak i mocnych DTH nie ma reguły. Co się okazało. Że zmasakrowane koło dmumasowe przy obciążeniu zaczynało pracować na "sztywno" czyli nie dość że nie tłumiło drgań skrętnych to tworzył nowe bardzo silne. Takie chwilowe "uderzenia" naprężeń skrętnych na wał korbowy powodował po niedługim czasie zmęczenie materiału i wały się ukręcały... W VW takiego problemu nigdy nie zauważyłem, najprawdopodobniej jest to większy margines bezpieczeństwa podczas obliczania krytycznych elementów takich jak np. wał korbowy. A opel, no niestety policzył wszystko na styk no i brakło :-)
Sory za oftopa...www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
Komentarz